zjednoczone stany zmyślone



opieka artystyczna: Anna Piotrowska,
kreacja i wykonanie: Anna Piotrowska, Angelika Tomasiak, Artur Bieńkowski, Kamil Bończyk, Szymon Dobosik, Alexey Torgunakov,
światła: Paweł Murlik,
realizacja: Michał Wawrzyniak, Marcin Aleksiej, Dastin Greczyło.

P R O G R A M:

1. pastmefuture
koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska
wykonanie: Szymon Dobosik, Alexey Torgunakov
czas trwania: 15 min.

2. śmieciowa MA królowa!
koncepcja i choreografia: Szymon Dobosik, wykonanie: Angelika Tomasiak
czas trwania: 15 min.


3. bless the king_nieliryczna pieśń / prolog
koncepcja, kreacja i wykonanie: Anna Piotrowska i Kamil Bończyk
czas trwania: 25 min.

przerwa (ok. 15-20 minut)

4. selfish like a lonely beach
koncepcja i wykonanie: Alexey Torgunakov
czas trwania: 15 min.

5. + - - +
koncepcja, kreacja i wykonanie: Anna Piotrowska i Artur Bieńkowski
czas trwania: 25 min.

Szacowany czas trwania całości 110-120 minut.

Pretekstem do realizacji wieczoru pod wspólnym tytułem „zjednoczone stany zmyślone” jest chęć ukazania indywidualnego myślenia, a także odrębnego sposobu postrzegania sztuki, jak również próba wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji artystów. Wieczór złożony jest z sześciu odrębnych prac, wykreowanych przez zespół Teatru Rozbark pod kierunkiem artystycznym Anny Piotrowskiej.

Zespół Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK ma swoim koncie już kilka produkcji w reżyserii i choreografii Anny Piotrowskiej: „democratic body” (2015), „Zagubieni w skórze” (2015), „umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam” (2015), „Podziemne słońca” (2016), „Fast Food Foot” (2017 ) i spektakle z gościnnymi choreografiami m.in.: Mommy Issues” (chor. Cecilia Moisio, 2016). Z częścią składu zespołu w reżyserii Anny Piotrowskiej zrealizowane zostały wcześniej również inne produkcje, m.in. spektakl dyplomowy dla studentów PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: „TRANSDYPTYK” (2013), czy „I don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields” (Düsseldorfie, tanzhaus nrw 2014) - spójne z wieloma aktualnie podejmowanymi kierunkami poszukiwań artystycznych. Ponadto zespół realizuje również inne projekty, skierowane zarówno do dziecięcego widza („czytANKI perFORMAtywne”, 2016) lub spektakle przy udziale zaproszonych do współpracy twórców, np. nagrodzony Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodą Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu spektakl „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” (czerwiec 2015) w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego. Zespół jest również zaangażowany w tworzenie programu edukacyjnego pod nazwą „Ciało jako medium”, realizując warsztaty taneczne, wykłady poświęcone sztuce tańca i spotkania z artystami. Spektakle i programy edukacyjno-artystyczne powstają również we współpracy z Fundacją Rozwoju Tańca w ramach wieloletniego projektu „sezon artystyczny eferte_Rozbark”.

Każde ciało jest inne, indywidualnie, niepowtarzalne, to co nas łączy to pasja i wiara w kreatywność i proces tworzenia. Sztuka jest podróżą w głąb siebie, szukamy wspólnej energetycznej przestrzeni twórczej. Poszukujemy tożsamości energetycznej, społecznej i artystycznej poprzez miejsce, w którym funkcjonujemy, czyli w przestrzeni dawnej Kopalni Rozbark. Interesuje nas definiowanie i redefiniowanie pojęcia "ciała industrialnego" uwikłanego w historię i znaczenia. Nie bez powodu Śląsk kojarzony jest często ze specyficzną aurą sentymentalizmu, przełamaną miejscami bezkompromisowym realizmem. Ta sama atmosfera zdaje się towarzyszyć klimatowi pracy z ciałem w bytomskim teatrze. (Anna Duda).

Teatr ROZBARK – działa od 2014 r. i w tym czasie przygotował 18 premier i zaznaczył swoją obecność na ogólnopolskiej mapie tanecznej. W postindustrialnej przestrzeni byłej Cechowni KWK Rozbark produkowane są w nim spektakle z pogranicza teatru tańca. Jesteśmy partnerami w międzynarodowych projektach artystycznych, a także rozwijamy działania edukacyjne i społeczne dla różnych grup odbiorców.  Wspieramy niezależnych artystów udostępniając im przestrzeń w ramach rezydencji. Teatr Rozbark wygrał konkurs na współorganizację Polskiej Platformy Tańca 2017.

ANNA PIOTROWSKA – Kierownik artystyczny zespołu Teatru ROZBARK. Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r.). Stworzyła ponad 90 autorskich choreografii i przedstawień. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, kierunek,(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo, Stypendystka British Council Awards 2004 Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz, główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2017). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Anna Piotrowska otrzymała Złotą Maskę województwa śląskiego za reżyserie i choreografie spektakli Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark.