Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

warsztaty Afro-House

26 stycznia (sobota), godz. 13:30 tradycyjne tańce z Angoli, warsztaty Afro-House, prowadzenie: Dúnia Pacheco oraz Sylwia Żołądkiewicz.

Dla kogo: warsztaty skierowane są do tancerzy, studentów, performerów, miłośników tańca, poszukujących i chcących rozwijać swój warsztat taneczny pod kątem poznania ciała jako nieograniczonego źródła inspiracji.

Program:
1. Poznacie podstawowe kroki i figury Afro-House lub doszlifujecie te już Wam znane.
2.  Poznacie nazwy charakterystycznych kroków i figur oraz ich znaczenie.
3. Poprawicie koordynację ruchową i poczucie rytmu.
4. Zwiększycie świadomość swego ciała, poprzez poprawę pracy nóg, rąk, bioder i klatki piersiowej.
5. Nauczycie się, jak nadawać swoim ruchom większą ekspresję i płynność.


Koszt: przedsprzedaż 60 zł za cały warsztat  (do 14 stycznia włącznie), cena regularna 70 zł  (od 15 stycznia),100 zł w dniu warsztatu.

Bilety do nabycia na stronie www.teatrrozbark.pl. Ilość miejsc ograniczona. Brak możliwości wykupienia pojedynczej lekcji.

Regulamin warsztatów.

Afro – House
Taneczna technika afro-house’a bazuje na tańcach afrykańskich. Koncentruje się na indywidualnej interpretacji muzyki, opartej na zbiorze ruchów różnych partii ciała (specyficznych dla kultury kraju, z którego one pochodzą). Część kroków i figur tanecznych nie ma nazw i jest kreowana spontanicznie. Inne z kolei nazywane są identycznie, jak dedykowane im utwory muzyczne (tytuł piosenki = nazwa kroku/figury).

Krokiem podstawowym afro-house jest „abrir” (po portugalsku: otworzyć, otwierać). Na jego bazie powstają różne wariacje tego kroku. Często spontanicznie lub kreowane specjalnie przez tancerzy i instruktorów tańca. Mimo tego, że krok ten dynamicznie ewoluuje, to wciąż jest charakterystyczny dla tego stylu tańca.

Taniec afro-house wymaga znakomitego poczucia rytmu, świadomości ciała, izolacji i koordynacji ruchowej. Charakter tego tańca pozwala rozładować wszelkie napięcia. Umożliwia swobodną ekspresję swoich emocji, temperamentu i siebie samego. Z racji tempa błyskawicznie dostarcza dużej dawki endorfin!

Harmonogram zajęć:
13:30 – 14:00 – tradycyjne tańce z Angoli
14:00 – 15:00 – afro-house I
15:00 – 16:00 – afro-house II


DÚNIA PACHECO (CZYT. PASZEKU)
Angolijska tancerka, choreograf, instruktorka i promotorka współczesnych tańców afrykańskich (kuduro, afro-house, mapouka). Urodziła się w Kwanza-Norte, w Angoli. Od kilkunastu lat jednak mieszka w Warszawie, gdzie ukończyła szkołę i studia. Chętnie angażuje się w różne akcje społeczno-kulturalne, promujące afrykańskie kultury, a także – tolerancję i walkę z dyskryminacją. Dorastała otoczona muzyką: angolijską, kongijską, karaibską, brazylijską, a także: kameruńską, kubańską i amerykańską. Poznała afrykańskie tańce jak: semba, kizomba, kuduro  – już w domu.
Dúnia szlifowała swój warsztat taneczny, pod okiem licznych instruktorów, m.in.: Joanny Marków, Dilei de Oliveira, Lécio Leala, Gladysa Cavalcante, Mohameda Kouyaté, Mestre Petchú, Alberto Celmo, Piresa Kizomba i Aranha da 11. Współpracowała z wieloma zespołami i artystami, m.in. z: Dança Brasil, Unha de Gato z Niterói, Muleketú, Sambal, Miçanga, Semba Masters, Maya Cool, Kituxi, Banda Maravilha, Afro Carnaval, As Belezas do Brasil, Izą Kowalewską, Ryszardem Bazarnikiem i Samba Art.
Fascynacja brazylijską muzyką i tańcem doprowadziła ją do odkrycia licznych powiązań między kulturą Brazylii i Angoli, co zaowocowało zainteresowaniem się Dúni promocją tańców afrykańskich. W 2012 roku założyła zespół taneczny „Mulemba”, a w 2014 – zorganizowała pierwszy w Europie i drugi na świecie: „KuduroMania Festival”.
W swej pracy Dúnia skupia się głównie na nauczaniu tańca i jego historii. Organizowaniu i współtworzeniu festiwali, projektów i wydarzeń społeczno-kulturalnych,  Występach, między innymi w: telewizji, teatrze, sesjach fotograficznych, pokazach mody i reklamach. Promowaniu kultury Angoli, afrykańskich tańców i ich historii w Polsce, Europie i na świecie. Jest organizatorem festiwalu „Kurudo Mania”. Marzy o współtworzeniu spektaklu muzyczno-tanecznego w Polsce, w całości opartego na tańcach i muzyce z różnych krajów afrykańskich.i wydaniu własnej książki o historii tańców kuduro i afro-house.

SYLWIA ŻOŁĄDKIEWICZ
Polska tancerka i instruktorka tańca. Promotorka kuduro i afro-house. Założycielka MAWU Movement Academy. . Współtwórczyni spektaklu taneczno-muzycznego „ŻYWIOŁY – 4 strony świata”. Zdobywczyni 1° miejsca na zawodach Afrobattle 2017 w Lizbonie, w kategorii „AfroHouse & Kuduro 2 vs 2”, oraz w konkursie „HardAss Contest”, organizowanym przez KuduroMania Festival.