Uroda życia

3 lipca (piątek), godz. 19.00 

Bilety: 15zł ulgowy; 20 zł normalny Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Podlaskie Stowarzyszenie Tańca
Studio Działań Kreatywnych

Koncepcja i choreografia: Karolina Garbacik,
Muzyka: Natasza Topor i Bez Różu Ani Rusz,
Scenografia i kostiumy: Anna Wojtecka,
Multimedia i instalacje: Paweł Dudko,
Kreacja i taniec: 
Alicja Gościewska, Anna Łaskarzewska, Olga Skvortsova, Adam Bartoszewicz, Kamil Wawrzuta, Paweł Zaufal.

Jesteś młody, masz marzenia i plany. Pewność, że da się zmienić świat. I da się osiągnąć, to, co nie udało się innym. I wtedy zdarza się coś zaskakującego, co wywraca Twoją egzystencję do góry nogami. Rodzi żal, bunt i pytania, czemu musiało się tak zdarzyć i dlaczego zdarza się to właśnie mnie?
Czym jest uroda życia? Wiecznym zdrowiem, aktywnością i pasmem ciągłych sukcesów? Czy może istnieniem pomimo zdarzeń, nie pozwalającym realizować marzeń i planów, które jeszcze przed chwilą mieliśmy?
Inspiracją dla spektaklu była kariera, ale przede wszystkim zmienność życiowych losów polskiej, pochodzącej z Podlasia, gwiazdy kina przedwojennego Nory Ney. Wielka sława, nagle przerwane pasmo sukcesów, niełatwa dojrzałość aktorki, wreszcie gorzki schyłek jej życia.
„Uroda życia” to międzynarodowy projekt, przygotowany specjalnie na festiwal „Inny Wymiar”, w ramach projektu Wschód Kultury. Autorzy i wykonawcy przedstawienia pochodzą z Polski, Hiszpanii i Białorusi.

Karolina Garbacik – choreograf, pedagog tańca, animator kultury, tancerka. Założycielka i właściciel DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych oraz członek Zarządu Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca.
Jako choreograf zrealizowała kilkadziesiąt spektakli tanecznych (m.in. „Drzwi zamknięte”, „Uroda życia”, „Opera in vivo”) i krótkich form (etiudy, minatury). Jej choreografie pokazywane były na festiwalach tanecznych w Polsce i zagranicy, m.in. na Białorusi, Litwie, w Czechach, Tajwanie. Współpracuje z teatrami w Polsce: Białostockim Teatrem Lalek („Karnawał zwierząt”, „Mikrokosmos. Kompozycje”), Teatrem Maska w Rzeszowie („Sklep z zabawkami”), Teatrem Banialuka w Bielsku-Białej („Pierścień i Róża”). Spektakle z jej choreografią, np. „Mikrokosmos.Kompozycje” (przygotowany wspólnie z Białostockim Teatrem Lalek), zdobywają laury na międzynarodowych przeglądach m.in. Międzynarodowym Festiwalu Kultury i Sztuki w Szanghaju.
Jest pomysłodawcą i organizatorem projektów artystycznych Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca (Festiwal Kalejdoskop, Free Mind). Jako tancerz występowała w spektaklach Teatru Tańca Projekt, oraz wielokrotnie brała udział w projektach tanecznych. Była uczestnikiem projektu „Wyższa Szkoła Sztuk Performatywnych” przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu.
Otrzymała Świadectwo Otwartego Umysłu - nagrodę przyznawaną artystom przez redakcję Gazety Wyborczej. Przyznano jej również Nagrodę Artystyczną Prezydenta Miasta Białegostoku w dziedzinie tworzenia i upowszechniania kultury oraz Złote Klucze 2008, nagrodę redakcji Kuriera Porannego, ponadto dwukrotnie otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Białegostoku w latach 2009 i 2014 r.
Wykładowca m.in. Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Instruktorskich Kursów Kwalifikacyjnych dla instruktorów tańca nowoczesnego w Białymstoku oraz Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Czesława Niemena w Białymstoku. Absolwentka Podyplomowych Studiów Teorii Tańca przy Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Muzyka
Natasza Topor –kompozytorka, wokalistka, tekściara, autorka muzyki do spektakli teatralnych, absolwentka szkoły muzycznej I i II stopnia w Augustowie i w Białymstoku. Stypendystka Prezydenta Miasta Białystok 2009, stypendystka amerykańskiej fundacji "S.p. , b.d." 2012. Pasjonatka muzyki poważnej i literatury, laureatka wielu festiwali. Współpracowała z wieloma składami muzycznymi, nie stroniła od eksperymentów muzycznych: od punka, przez muzykę tradycyjną do jazzu. Na koncie ma 2 wydane płyty, w tym „Kobiety mojego życia”. Pochodzenia romskiego.
Scenografia i kostiumy
Anna Wojtecka – kreatorka niezwykłych przestrzeni, studentka malarstwa w Pracowni Profesora Kowala na Poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Plastyk z wszechstronną gamą zainteresowań od malarstwa, rzeźby, ceramiki, instalacji po pracownię smaków - sztukę prostoty, gdzie kolor przechodzi w zapach, a zapach przemienia się w wizualne instalacje. Wieloletni scenograf, plastyk współpracujący z Domem Kultury w Olecku. Od 6 lat tworzy scenografię do przedstawień plenerowych w czasie Przystanku Olecko .

Multimedia i instalacje
Paweł Dudko – Asystent w zakładzie Architektury Wnętrz, Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej, fotograf, grafik, zafascynowany współczesną sztuką wizualną i performatywną w każdym jej przejawie, laureat nagród w ogólnopolskich i regionalnych konkursach fotograficznych, twórca oprawy wizualnej festiwalu Kalejdoskop w 2009 – 2013 r.
Kreacja i Taniec

Olga Skvortsova – aktorka, choreografka, tancerka, performerka i nauczycielka. Absolwentka Białoruskiej Państwowej Akademii Sztuki, wydziału teatralnego. Pracowała, w charakterze aktorki i choreografa w wielu teatrach na terenie całej Białorusi, m.in. w Mińsku. Obecnie pracuje jako aktorka w Białoruskim Państwowym Teatrze Dramatycznym. Ponadto, jest współzałożycielką The Theatre of Modern Choreography D.o.z.sk.i, który wielokrotnie prezentował się na międzynarodowych festiwalach tj: IFMC (Białoruś), Zawirowania (Warszawa/Polska), Tsekh (Moskwa/Rosja), Złota Maska (Moskwa/Rosja), Contemporary Dance Fair (Dusseldorf/Niemcy). Olga jest również
uczestniczką międzynarodowego projektu berlińsko-mińskiego, którego choreografem jest Olga Kostel. Założycielka i choreograf SKVO’S Dance Company.
 

Adam Bartoszewicz – absolwent Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2009 tancerz Grupy Przejściowej, pod kierownictwem Karoliny Garbacik. Tancerz tańca towarzyskiego klasy A. Brał udział w licznych projektach i spektaklach m.in. „Poczekalnia”, „Tożsamość” w choreografii Karoliny Garbacik, „First Love” w choreografii Takako Matsuda, „Ocean” w choreografii Dimitrija Kurakułowa. Współpracował z Teatrem Kolegtyw przy spektaklu „Drzwi zamknięte” w reżyserii Tomasza Gilewicza, Białostockim Teatrem Lalek przy spektaklu „Mikrokosmos. Kompozycje” w reżyserii Roberta Drobniuchna.

Kamil Wawrzuta – Absolwent filologii polskiej na ATH w Bielsku-Białej, odbywał praktyki w Galerii Sztuki BWA oraz portalu internetowym BB365.info. W trakcie studiów uczęszczał na warsztaty teatralne przy Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, a następnie do Policealnej Szkoły Aktorskiej Art-Pley. Obecnie jest studentem V roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Zajmuję się przede wszystkim tańcem współczesnym i aktorstwem, ale swój warsztat uzupełniam także joggą, sportem oraz sztukami walki. Ma już na koncie kilka projektów i spektakli realizowanych w ramach szkoły oraz niezależnie od niej. Do najważniejszych z nich należą: PK02 trans-pozycja, reż. i chor. Kaya Kołodziejczyk, Konferencj Tańca Współczesnego i Sztuki Tancecznej Bytom 2010); Kaya Kołodziejczyk RE// MIX Anne Teresa De Keersmaeker, chor. Kaya Kołodziejczyk (Ciało/Umysł Festiwal Warszawa 2011); Future Fryzjers, czyli siedem przypadków owłosionej miłości, reż. Anna Piotrowska (Tanzfestival Bielefeld 2012); Harnasie-widowisko muzyczne pod Wielką Krokwią, chor. Kaya Kołodziejczyk (Zakopane 2012); Wnyk, reż. Kamil Wawrzuta, (Śląski Teatr Tańca 2012); Portret Wielokrotny, opieka artystyczna Piotr Cieślak (PWST, Bytom 2012) Kocham tylko i wyłącznie, całym sercem nie - rozłącznie Magdalene, chor. Jacek Łumiński (PWST, Bytom 2013), Święto wiosny - komentarz, chor. Jacek Łumiński (Lublin, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej - KODY 2013).


Anna Łaskarzewska - studentka Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowany instruktor tańca współczesnego. Od 2011 r.  roku tancerka Grupy Przejściowej , brała udział w spektaklach i projektach SDK DanceOFFnia oraz Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca m.in "Poczekalnia" (2012), "The Fairy Queen" (2014)
w choreografii Karoliny Garbacik. Gościnnie wystąpiła także w spektaklach Towarzystwa Sztuki Surowej: "W stronę centrum, czyli wzrost narastającego skrótu" (2012) oraz "Mitologie codzienne" (2013) w choreografii Doroty Baranowskiej. Od 2014 roku współpracuje
z Białostockim Teatrem Lalek przy spektaklu "Karnawał Zwierząt" (chor. Karolina Garbacik).

Alicja Gościewska - studentka Choreografii i Technik Tańca na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi oraz Filologii francuskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Od 2009 roku tancerka w grupie Towarzystwo Sztuki Surowej pod kierownictwem Doroty Baranowskiej. Brała udział w jej choreografiach tj.: „Całą siłą”, „Wszelkiego rodzaju produkcja”, „Wzrost narastającego skrótu” oraz „Mitologie codzienne”. Od  2011 roku tancerka Grupy Przejściowej pod kierownictwem Karoliny Garbacik. W sezonie 2011/2012 wzięła udział w jej choreografii pt.: „Poczekalnia”.


Paweł Zaufal - Swoją edukację artystyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach jako akordeonista. Ukończył Państwowe Policealne Studium wokalno-baletowe w Gliwicach gdzie również współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Swoją edukację kontynuował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zatańczył w ostatnim spektaklu Śląskiego Teatru Tańca „Nie całkiem ciemny nawet kolorowy, na szczycie góry trudno się zgubić” w choreografii Jacka Łumińskiego. W ramach międzynarodowego konkursu 48H Film Project stworzył muzykę i zagrał drugoplanową rolę w krótkim metrażu autorstwa ekipy Panato. Film „W oparach Nikisza” zwyciężył śląską edycję festiwalu oraz został nagrodzony na finale konkursu w Nowym Orleanie i pokazany na Short Movie Corner festiwalu w Cannes w 2014 r. Występuje
w spektaklu teatru tańca „Profanum” w reżyserii i choreografii Kamila Wawrzuty. W 2014 r. powrócił do zawodowego śpiewania. Rozpoczął współpracę z Teatrem Polskim w Bielsku Białej, gdzie tańczy i śpiewa w „Zorbie”, w reżyserii Witolda Mazurkiewicza. Tańczy, śpiewa
i gra w musicalu „Prześliczna wiolonczelistka” zrealizowanym w Katowickim Centrum Kultury im. Krystyny Bochenek do muzyki Andrzeja Zielińskiego, w reżyserii Jakuba Wociala. Tańczył również w spektaklu Homo Religiosus w choreografii Karola Miękiny.