Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

Stół bez szczęścia, Cudowny Mandaryn

22 czerwca 2019 (sobota), godz. 21:00 „ Stół bez szczęścia”, „Cudowny Mandaryn” | Kielecki Teatr Tańca, choreografia: Elżbieta Pańtak/Grzegorz Pańtak | Scena Teatru ROZBARK, ul. W. Kilara 29

Bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny.
Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca, której organizatorem jest Instytut Muzyki i Tańca.

Choreografia: Elżbieta Pańtak,
Muzyka: Abel Korzeniowski,

Obsada:
dziecko: Arkadia Ślósarska,
matka : Joanna Polowczyk,
ojciec: Grzegorz Pańtak,
Obsługa techniczna: Piotr Sarnecki, Paweł Lato, Paweł Mańkowski, Adam Bakalarz,
Kostiumy: Elżbieta Pańtak,
Reżyser oświetlenia: Grzegorz Pańtak,
Czas trwania: 25 min.


Przepiękna, wzruszająca opowieść o samotności i walce o uwagę drugiego człowieka. Ukazuje przeżycia dziecka, które jest bacznym obserwatorem i świadkiem relacji istniejących między rodzicami. Spektakl w bardzo emocjonalny sposób pokazuje radość dziewczynki przeżywaną podczas, gdy rodzice okazują sobie uwagę i uczucie oraz smutek i strach dziecka
widzącego niezgodę między ukochanymi osobami.

Czasami trzeba być obok i czyjąś małą dłoń zamknąć w swojej dużej dłoni.
Czasami trzeba spojrzeć głęboko i uważnie w beztroskie oczy dziecka,
bo dziecko boi się świata.

ELŻBIETA PAŃTAK
Tancerka, pedagog tańca, choreograf. Współzałożyciel i dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca, jednego z trzech zawodowych instytucjonalnych teatrów tańca w Polsce. Teatr ten założyła początkowo jako prywatny w 1995 roku a w 1998 roku przekształciła w stowarzyszenie na stałe zatrudniające tancerzy na etatach. W 2004 roku uchwałą Rady Miasta Kielce powołano Kielecki Teatr Tańca jako miejską instytucję kultury. Aktualnie w Teatrze zatrudnionych jest 36 pracowników etatowych, 25 pedagogów tańca w Szkole Tańca działającej przy Teatrze, do której na stałe uczęszcza miesięcznie ok. 1000 dzieci, młodzieży i dorosłych. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – Kulturoznawstwo specjalizacja teatrologia. Odbyła studia podyplomowe na kierunku teoria tańca na Akademii Muzycznej w Warszawie. Wiedzę z zakresu stylów tańca jazzowego poszerza od 1994 u pedagogów paryskich szkół tańca Centre International de danse Jazz i Studio Harmonic. Jest współzałożycielką Polskiej Federacji Tańca. Ukończyła wiele kursów dokształcających z dziedziny tańca jazzowego i charakterystycznego. Pracuje w Polsce i zagranicą jako choreograf, nauczyciel tańca, wykładowca, sędzia konkursów tanecznych.

„Cudowny Mandaryn”
„Scena przedstawia ciemny zaułek w wielkim mieście i fragment wnętrza opuszczonego atelier, gdzie gnieździ się szajka złoczyńców. Złoczyńcy wysyłają Dziewczynę na ulicę, by zwabiała mężczyzn. Pierwszym, którego Dziewczyna sprowadza, jest Stary Mieszczanin. Złoczyńcy obrabowują go i mordują, a zwłoki wrzucają do otworu w podłodze. Następną ofiarą jest młody Student, którego ubóstwo ratuje od śmierci: widząc jego puste kieszenie, złoczyńcy wypędzają go. Wreszcie Dziewczyna zwabia egzotycznego cudzoziemca w bogatym chińskim stroju. Złoczyńcy ukrywają się, a Dziewczyna kusi tańcem obojętnego Mandaryna. Nagle w mężczyźnie budzi się gwałtowne pożądanie; chce zdobyć Dziewczynę, przerażoną tym wybuchem namiętności. Gdy ucieka ona od Mandaryna, wychodzą z ukrycia złoczyńcy. Usiłują zabić dziwnego gościa, zadają mu ciosy nożem, duszą, wieszają, wrzucają pod podłogę, lecz za każdym razem ów dziwny człowiek podnosi się i gnany nieprzytomnym pożądaniem, dąży ku Dziewczynie. W niej zaś budzi się litość i wzruszenie. Gdy wreszcie Mandaryn ją zdobywa, los jego wypełnia się – umiera w ramionach Dziewczyny."

Wersja Cudownego Mandaryna zrealizowana dla Kieleckiego Teatru Tańca przez Grzegorza Pańtaka, zawiera założenia oryginalnego libretta. Forma ruchowa kompozycji choreograficznej wynika ze sposobu widzenia poszczególnych postaci baletu przez choreografa i chęci utrzymania napięcia emocjonalnego tego dramatycznego baletu. Współczesny język tańca daje dziś możliwości kompilacji różnych stylistyk tanecznych, dzięki czemu zarówno choreograf jak i wykonujący role artyści tańca mogą nadawać indywidualny rys kreowanym postaciom.

Choreografia, kostiumy: Grzegorz Pańtak,
Libretto: Menyhért Lengyel,
Muzyka: Béla Bartók,
Scenografia: Luigi Scoglio,
Reżyseria światła, projekcje: Bogumił Palewicz,
Film: Maria Łozińska,

Obsada:
Dziewczyna – Małgorzata Kowalska,
Mandaryn – Mateusz Wróblewski,
Bandyci – Daniel Pustelnik, Kacper Czyż, Aleksander Staniszewski,
Mieszczanin – Tomasz Słomka,
Student – Dawid Pieróg,
Prostytutki – Alicja Horwath-Maksymow, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska,
Balet – Anna Jamioł, Pamela Paprota, Anna Piotrowska, Anna Szczotka, Marta Starostecka, Marta Rolska.
Czas trwania: 35 min.

GRZEGORZ PAŃTAK
Tancerz, pedagog tańca, choreograf. Współzałożyciel i wicedyrektor Kieleckiego Teatru Tańca. Jest solistą Kieleckiego Teatru Tańca, w którym tańczył wiele znaczących solowych ról m.in. Adama w Siedmiu Bramach Jerozolimy - muz. K. Penderecki (2008), Judasza w Pasji - muz. P. Łukowiec (2006). Tańczył gościnnie w Operze Wrocławskiej w Raju Utraconym Krzysztofa Pendereckiego (2008), Turandot Giacomo Pucciniego (2010), w Teatrze Maryjskim w Petersburgu w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego (2009) i Narodowej Operze Izraelskiej – w Traviacie i Carminie Buranie. Współrealizował wiele choreografii teatralnych i telewizyjnych. Do takich należą m.in.: choreografie do spektaklu muzyczno-baletowego pt. Siedem Bram Jerozolimy (Opera Narodowa, 2008). Powstały na jego podstawie film TVP otrzymał nominację do International Emmy® Award w USA (2009). Współrealizował choreografię do opery Turandot w Operze we Wrocławiu (2010). Z okazji roku Chopinowskiego organizował i współtworzył choreografię do programu TVP 2 Chopin4 z opracowaniem muzycznym Włodka Pawlika (2010). We współpracy z Narodową Operą Izraelską współtworzył choreografie do widowisk operowych: Traviata (Tel Aviv, 2014) i Carmina Burana (Tel Aviv, 2015) w reż. Michała Znanieckiego. Dla Opery Wrocławskiej realizował choreografię do opery Turandot (2008) oraz dla Opery na Zamku w Szczecinie Traviatę (2016) – obie w reż. M. Znanieckiego.

Polska Sieć Tańca to pierwsza, sformalizowana sieć centrów wspierających sztukę tańca, opierająca się na współpracy dwunastu ośrodków w całej Polsce. Sieć wspiera cyrkulację rodzimych produkcji oraz wymianę artystyczną w naszym kraju, a jej otwartość zarówno na instytucjonalne teatry, jak i na niezależnych twórców, daje szansę na zaprezentowanie polskiej sztuki tańca w całej jej różnorodności. W 2019 roku spektakle z repertuaru PST zagoszczą ponad 50 razy w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Kielcach, Lublinie, Krośnie, Bytomiu, Tarnowie, Suwałkach, Siedlcach i Krotoszynie. Głównym organizatorem Sieci jest Instytut Muzyki i Tańca. Więcej: www.pst.info.pl


Karnety na spektakle (zakup możliwy tylko w kasie Teatru ROZBARK):

  • 130 zł karnet na wszystkie spektakle, dla uczniów bytomskich szkół, zakup możliwy tylko w kasie Teatru, po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej.
  • 180 zł ulgowy karnet na wszystkie spektakle, zakup możliwy tylko w kasie Teatru, po okazaniu dokumentu uprawniającego do zniżek (bilety ulgowe przysługują: emerytom, rencistom, uczniom i studentom).
  • 270 zł karnet na wszystkie spektakle, zakup możliwy tylko w kasie Teatru.

   


Kalendarium: