Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

Solo na cztery kaski i stracony czas

8 lutego (sobota), godz. 19:00 „Solo na cztery kaski i stracony czas”, choreografia Anna Piotrowska | bytomska premiera | wszystkie miejsca nienumerowane

9 lutego (niedziela), godz. 18:00 „Solo na cztery kaski i stracony czas” choreografia Anna Piotrowska | wszystkie miejsca nienumerowane

Bilety w cenie: 25 zł normalny, 15 zł ulgowy.

Uwaga! W spektaklu pojawia się nagość.

koncepcja, choreografia i reżyseria: ANNA PIOTROWSKA
kreacja i wykonanie: Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka (hertz hause)
space&light design: Anna Piotrowska
produkcja: eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Zakład Kulturalny, Córy Kultury
partnerzy: Klub Żak, Gdański Festiwal Tańca, Teatr Rozbark
premiera: 14 grudnia 2019, Klub Żak, Gdańsk
bytomska premiera: 8 lutego 2020, Teatr Rozbark.

Punktem wyjścia do współpracy Piotrowskiej była inspiracja samymi artystkami (Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka), które urzekły swoją świeżością, zapałem i determinacją, która przekłada się na ciekawe jakości ruchowe. Charakterystyczna jest energia i dynamika młodych artystek, które gotowe są na profesjonalną współpracę artystyczną z doświadczonym twórcą operującym od ponad dwudziestu lat w materii ruchu, świadomości ciała, improwizacji i teatru tańca. Poszukiwania nad doprecyzowaniem dramaturgii trwały stosunkowo długo. Piotrowska eksperymentowała w początkowej fazie z tematem czasu.  Dało to podstawę do pracy nad obecnością i gotowością do działania.

ZAŁOŻENIA: kask minus strata daje nam solo. Solo i strata są sumą kasku, a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo.

Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie - przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam? Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem
w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn. Sen nie przestrzenią poza czasową – jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych? Wątpliwości skończone – automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji.  (AP)

____________________________________________

ANNA PIOTROWSKA - doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Wykładowca na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl „bless the king_nieliryczna pieśń” otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.
http://annapiotrowska.com
https://vimeo.com/user6161350

Hertz Haus –  zespół młodych artystek - Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna – które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki w sposób patologiczny zakochane w ruchu, opowiadają nim niezobowiązująco, o sprawach istotnych.