Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

OR ID

koncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska

tańczą: Anna Mikuła, Karolina Brzęk, Artur Bieńkowski, Kamil Bończyk, Maciej Kosteczka, Alexey Torgunakov, Bartłomiej Gąsior, Kamil Pilarski
muzyka: Dominik „Domix” Franusik
reżyseria światła: Paweł Murlik,
przestrzeń i kostiumy: Anna Piotrowska,
realizacja: Dastin Greczyło, Marcin Aleksiej, Michał Wawrzyniak, Bartek Napieracz,

projekt współfinansowany przez Urząd Miasta Bytom Wydział Kultury i Sportu w ramach projektu pt.: „sezon artystyczny eferte_Rozbark 2017”

Na drodze eksploracji własnej fizyczności, w świadomości istniejących w każdym z nas organicznych ograniczeń, zespół tancerzy-performerów bytomskiego Teatru ROZBARK podąża po raz kolejny w obszary dotąd niezmierzone, prowokujące pytania o byt. Ciało Industrialne – pojęcie stworzone przez reżyserkę i choreografkę Annę Piotrowską – eksploruje tym razem nie tylko już swój ciężar, nie tylko swoją formę, ale, wychodząc poza granicę ruchu, otwiera się na dźwięk.

"OR ID" [ORganic IDentity] to najnowsza produkcja Teatru ROZBARK, łącząca taniec współczesny z warstwą dźwiękową tworzoną na żywo. Zaproszenie do udziału w projekcie przyjął młody, bytomski beatboxer – Dominik "Domix" Franusik. W toku współpracy pomiędzy zespołem tancerzy i muzycznym performerem powstają odpowiedzi na pytania
o związek pomiędzy ruchem, dźwiękiem, oddechem i ciałem. ORganic IDentity – performance organów w biologicznym trwaniu.
Podstawą do improwizacji, a w konsekwencji do nowych, scenicznych odkryć, jest eklektyzm, wielobarwność, progresywność i elastyczność kultury beatboxu. Błędnie kojarzona wyłącznie ze sceną hip-hopową, po raz pierwszy ma szansę zaistnieć w zupełnie nowym środowisku – mikrokosmosie teatru tańca współczesnego. Podobnie jak dźwiękonaśladowczy charakter beatboxu, gdzie dźwięki rodzą się nie tylko w obszarze narządów mowy, ale i całego ciała – od przepony, płuc, po krtań, nozdrza, język – tak i taniec współczesny eksploruje ciało jako takie, jego ciężar, możliwości, napięcia i biologiczną charakterystykę danego organizmu.
Ta właśnie, organiczna specyfika, a więc rzeczona ORganic IDentity, z jednej strony ograniczająca, niewygodna, z drugiej stanowiąca nieprzebrane pole eksploracji, stała się punktem wyjścia dla stworzenia spektaklu.

O reżyserce:
Anna Piotrowska – kierownik artystyczny zespołu Teatru ROZBARK. Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (od 1995 r.). Stworzyła 90 autorskich choreografii 
i przedstawień. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek,(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Juror Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabrikationen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz, główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2016). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in.
w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej
w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienia dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty” i „i don’t wanna be a horse”
w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się
w Düsseldorfie w tanzhaus nrw (realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK). We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Realizacje artystyczne Anny Piotrowskiej
w repertuarze Teatru Rozbark: „democratic body”, „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!”, „Podziemne Słońca”, „Zagubieni w Skórze”, „Umarłam w Krasie, czyli Przypuszczalnie Żyłam”, „Fast Food Foot”, „Zjednoczone Stany Zmyślone”, „KURU”.