Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
Bilety w cenie: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy.
Skorzystaj z projektu Rodzice w Teatrze ROZBARK (po szczegóły kliknij tutaj).
Spektakl powstał, jako efekt badań twórczych Eryka Makohona nad polską techniką tańca współczesnego, prowadzonych w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Punktem wyjścia w kreacji spektaklu był temat polaryzacji polskiego społeczeństwa drugiej dekady XXI wieku. Temat realizowany jest między innymi poprzez użycie charakterystycznych narzędzi twórczych, choć interpretowanych i przetwarzanych to jednak wyrastających z polskiej tradycji ludowej - w warstwie ruchowej jest to polska technika tańca współczesnego, natomiast w warstwie dźwiękowej są to wykonywane częściowo na żywo tradycyjne pieśni ludowe we współczesnych aranżacjach.
Przestrzeń – Aktor - Widz
Pieśń – Ciało - Widz
Pieśń ludowa poddana nowej muzycznej aranżacji to w koncepcji Makohona kolejny z faktorów twórczych, budujących następny poziom podziału, podziału między tradycją a współczesnością, polskością a duchem większej wspólnoty. Konotacje z techniką śpiewu białego (techniki wykonawczej charakterystycznej miedzy innymi dla górali polskich) to oczywiste odniesienia do idei wolnościowych, ale też energetycznej ekstatyczności, zawierającej się często w istocie buntu. Ludowe inspiracje to także czerpanie z ludowości, jako ucieleśnienia nie tylko tradycji, ale też pamięci historycznej czy losów narodu, pozostawiających „ślady pamięci” w ciele, możliwe do przekucia we współczesny kod ruchowy sam w sobie stanowiący dramaturgię ciała – dramaturgie spektaklu. Ten kod ruchowy staje się głównym, naturalny
i organicznym sposobem kinestetycznej komunikacji aktor – widz.