Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

Klatka z łez

25.10.2017 (środa), godz. 19:00, Wrocławski Teatr Tańca

Bilet normalny: 30zł, bilet ulgowy: 20zł.

Choreografia i reżyseria: Bożena Klimczak
Asystent choreografa: Paulina Woś
Asystent reżysera: Sylwia Wierzbicka
Występują: Zuzanna Kasprzyk, Franciszka Kierc-Franik, Karolina Szymańska, Paulina Woś, Albert Ciastek, Jan Grządziela, Adrian Koszewski, Radosław Lis
Kostiumy: Mateusz Stępniak
Opracowanie świateł: Radosław Lis
Autor plakatu: Agnieszka Piotrowska
Czas trwania: 55 min

ANHEDONIA – zgubiona radość, brak zdolności do odczuwania przyjemności.

Spektakl na podstawie dramatów Sarah Kane: „Psychoza 4:48” i „Łaknąć” w reżyserii i choreografii Bożeny Klimczak. Podczas procesu twórczego artystów nurtowały liczne pytania, wynikające z prób i obcowania z tekstami Kane. Do jakiego punktu można dojść, będąc w stanie uczuciowej pustki, zgubionej radości, kiedy serce umiera, a ciało wciąż żyje? Dlaczego wciąż towarzyszy nam niepokój? Czy nie zamykamy się w swoistej klatce, wypracowując sobie „życie” z przyzwyczajenia? Co się z nami dzieje, kiedy żyjemy w świecie powierzchownym, świecie pozorów i manipulacji, chcemy bardziej MIEĆ niż BYĆ? Jaką granicę przekraczamy, zapominając o swoich podstawowych potrzebach: czucia, obcowania, dawania jak i brania, bliskości, dotyku, przytulenia?
Posługując się językiem ruchu, zadają pytania o podstawowe wartości i potrzeby - kochania i bycia kochanym, inspirujących do działania

mogę wypełnić swą przestrzeń
mogę wypełnić swój czas
ale nic nie wypełni tej pustki w moim sercu. […]
miłość czyni ze mnie niewolnika w klatce z łez.

Sara Kane „Psychoza 4.48”


Bożena Klimczak – Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu (1984), Pedagogiki Tańca (1988) i abiturientka Podyplomowych Studiów Teorii Tańca (2003) w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W 2004 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w dyscyplinie artystycznej: rytmika i taniec uzyskała stopień doktora sztuki, a w 2012 stopień doktora habilitowanego.
Od 1996 r. związana jest z Wydziałem Aktorskim PWST we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z tańca klasycznego, charakterystycznego i współczesnego, a w latach 2013-2016 również na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Obecnie po raz drugi pełni funkcję Prodziekana Wydziału Aktorskiego we Wrocławiu (wcześniej w latach 2005-2012). Od 2012 r. pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Zajęcia z ruchu scenicznego prowadziła na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu (1994-96), a także z tańca w Latvijas Kulturas Akademija w Rydze (2008) oraz w Hochschule für Music und Theather (2012) w Hamburgu.
Jako choreograf zrealizowała: w Operze Wrocławskiej jedną z części spektaklu baletowego Bal życia A. Osieckiej, Białe Tangano A. Piazzolli (2006), Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego (2007), Carmen G. Bizeta (2007) Rigoletto G. Verdiego (2007), Kopciuszek J. Straussa (2008), Alicja w Krainie Czarów R. Chaulsa (2008), Traviata G. Verdiego (2013), Makbet G. Verdiego (superwidowisko w Hali Stulecia 2014), Anna Karenina R. Szczedrin (2016), Makbet G. Verdi (2016), Hiszpańska noc z Carmen – Zarzuela Show (superwidowisko na Stadionie Wrocław 2016) i wiele innych. W 2014 r. opracowała choreografię i ruch sceniczny do Czarodziejskiego fletu w Slovene National Theatre w Mariborze. Opracowała ruch sceniczny, choreografie w przedstawieniach teatrów dramatycznych, w widowiskach muzyczno-teatralnych, koncertach plenerowych oraz w spektaklach dyplomowych na Wydziale Wokalnym AM, Wydziale Aktorskim i Lalkarskim PWST we Wrocławiu. Jest autorką małych form choreograficznych do koncertów baletowych. Współpracowała z Theater der Stadt Görlitz i Teatro Delle Salline de Cagliari na Sardynii.