Korzystając ze strony internetowej teatrrozbark.pl są Państwo jej użytkownikami. Spełniając prawny obowiązek zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  • 1) Administratorem Danych Osobowych jest Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, ul. Kilara 29, 41-902 Bytom, reprezentowany przez Adriana Lipińskiego - Dyrektora.
  • 2) Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@teatrrozbark.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  • 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, poprzez stronę internetową na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a. RODO.
  • 4) Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane na czas trwania działalności statutowej Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, w Bytomiu.
  • 5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do wszystkich przekazanych i przetwarzanych danych osobowych dziecka oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które wyrażono na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 6) Przysługuje Pani/ Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, narusza przepisy Rozporządzenia.
  • 7) Korzystanie ze strony internetowej jest czynnością dobrowolną.

Kielecki Teatr Tańca „Stymulacja ciała” & „Poza horyzont” | Polska Sieć Tańc

16 czerwca, godz. 19:00

Bilety: 10 zł (ulgowy), 20 zł (normalny)

Stymulacja ciała

– CLASS 
Choreografia: Elżbieta Pańtak 
Muzyka: collage z tradycyjnych i rozrywkowych utworów jazzowych 
Opracowanie światła: Grzegorz Pańtak
Stymulacja ciała 

– DANCE 
Choreografia: Grzegorz Pańtak 
Muzyka – Low Deep T 
Opracowanie światła – Grzegorz Pańtak

Taniec, aby mógł zaistnieć w swojej intensywnej postaci, wymaga zarówno specjalnych ćwiczeń kształtujących artystę tancerza jak i energii, która nadaje mu sens. Tradycyjne i współczesne odmiany tańca jazzowego zawierają niewyczerpalny w tych płaszczyznach potencjał. Z tego potencjału artyści tańca mogą czerpać zarówno w sferze kształtowania własnej techniki i motorycznych możliwości, jak i w sferze wyrażenia emocji oraz indywidualnej wrażliwości tanecznej i muzycznej. Stymulacja ciała jest artystycznym opracowaniem i autorskim spojrzeniem choreografów na sceniczny taniec jazzowy jako styl, metodę lekcyjną i formę nie podlegającą dewaluacji mimo zmiennej mody. Ekspresyjny taniec jazzowy, odbarczony od intelektualnego przesłania, zawsze daje radość i spełnienie z możliwości artystycznego wyrażenia się nim. Widz będący świadkiem tego niewyrażalnego słownie fenomenu odczuwa wzrastającą witalność. Choreografia Stymulacja ciała składa się dwóch części: CLASS i DANCE Na pierwszą część składają się kombinacje przy drążku, następnie sekwencje wykonywane z diagonalu i w centrum sceny. Kolejność ta ukazuje metodycznie stosowany proces kształtowania techniki i zdolności motorycznych tancerza w stylach tańca jazzowego. Opracowanie artystyczne polega na połączeniu ćwiczeń w spójny ciąg, zastosowanie rytmiczno-tanecznych łączników oraz budowanie choreografii w kanonie. Druga część to kompozycja choreograficzna jazzowego tańca scenicznego, w znacznej części oparta na relacji tancerzy wobec siebie. Relacja pomiędzy partnerką i partnerem jest głównym łącznikiem i osią, wokół której rozwija się forma witalnego tańca jazzowego.

Poza horyzont

Choreografia, oprawa plastyczna: Jacek Przybyłowicz 
Muzyka: Claude Debussy, Anda Union, Jan Sebastian Bach 
Projekt światła: Grzegorz Pańtak
SŁOWA SYMBOLE
Szli i w dal przed siebie patrzyli.
Śnili o domu który wciąż stał nad brzegiem.
Mijali kraje i lądy zielenią pachnące.
Szli i płakali z radości.
Wracając do miejsca dzieciństwa i wiecznej młodości.
Jacek Przybyłowicz


Kielecki Teatr Tańca rozpoczął swoją działalność w 1995 roku. Pierwsze taneczne dokonania prywatnego zespołu Elżbiety Pańtak pociągnęły za sobą ideę stworzenia teatru tańca, zrzeszającego zawodowych tancerzy, którzy swoją pasją i ogromnym talentem na stałe wpiszą się w taneczny dorobek nie tylko naszego miasta, lecz również całego kraju. Podążając za tą ideą od 1998 roku Teatr działał jako Stowarzyszenie, a od 2004 roku, uchwałą Rady Miasta, jako miejska instytucja kultury.
Kielecki Teatr Tańca, prowadzony przez Elżbietę i Grzegorza Pańtaków realizuje taneczne przedsięwzięcia na arenie międzynarodowej, oparte na stylach tańca jazzowego oraz współczesnego. Elżbieta i Grzegorz Pańtak tworzą swoje autorskie spektakle, ale również zapraszają polskich i zagranicznych choreografów do realizacji premier. Do tej pory spektakle w Kieleckim Teatrze Tańca realizowali m.in.: Witold Jurewicz, Zofia Rudnicka, Jacek Przybyłowicz, Robert Bondara, Thierry Verger, Bill Goodson, Stephen Delattre, Angelin Preljocaj i wielu innych. Teatr realizuje również koprodukcje z innymi instytucjami: Operą Wrocławską, Teatrem Niederbayern w Niemczech, Operą Izraelską, TVP, TVN, POLSAT. Wśród zrealizowanych przedstawień Teatr posiada kameralne formy choreograficzne, a także duże formy z udziałem orkiestry symfonicznej oraz chóru. Spektakle Kieleckiego Teatru Tańca były prezentowane na większości polskich scen, jak również za granicą (Niemcy, Czechy, USA, Belgia, Francja, Japonia, Izrael, Chiny i Ukraina). Na przestrzeni ostatnich lat Kielecki Teatr Tańca rozwinął familijny nurt spektakli docierając tańcem, jako niewerbalną sztuką, do najmłodszych odbiorców. Do przedsięwzięć tych zaliczyć możemy spektakl pt. Dziadek do Orzechów oraz najnowsze widowisko Alicja w Krainie Czarów, w choreografii Elżbiety Pańtak i Grzegorza Pańtaka.

Kielecki Teatr Tańca co roku organizuje Festiwal Tańca, w ramach którego realizowane są Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego oraz Konkurs Teatrów Tańca. Wydarzenia te cieszą się dużym zainteresowaniem uczestników, a także publiczności.