K U R U |R|:|R|

15 września (piątek), godz. 19.00 | premiera


|R|:|R| REZYDENCJA:ROZBARK | 


16 września (sobota), godz. 19.00  K U R U |R|:|R| REZYDENCJA:ROZBARK

Bilety w cenie: 10 zł bilet ulgowy, 20 zł bilet normalny.

reżyseria:
Anna Piotrowska,

koncepcja:
Marek Wieczorek,

kreacja i wykonanie:
Artur Bieńkowski,
Marek Wieczorek,

reżyseria światła:
Paweł Murlik,

realizacja:
Michał Wawrzyniak,
Marcin Aleksiej,
Dastin Greczyło,
Bartek Napieracz,

produkcja i koordynacja:
Magdalena Hajda,

premiera: 16 września 2017, Teatr Rozbark Bytom,

opieka produkcyjna:
Teatr Rozbark,

współprodukcja:
eferte_Fundacja Rozwoju Tańca.

Projekt współfinansowany przez Urząd Miasta Bytom Wydział Kultury i Sportu w ramach projektu pt.: „sezon artystyczny eferte_Rozbark 2017”.

Intrygujące wydaje się już samo spotkanie dwóch osobowości scenicznych: Marka Wieczorka – aktora związanego z Pink Mama Theatre ze Szwajcarii i Artura Bieńkowskiego – tancerza Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, którzy zostaną poprowadzeni przez Annę Piotrowską, odpowiedzialną za reżyserię spektaklu. Tym razem zaintrygował twórców temat choroby kuru, popularnie zwanej śmiejącą się śmiercią. Jest to pretekst do poszukiwań w obrębie tematyki samounicestwienia i głębokich pragnień, które ujawniają się na drodze konfrontacji z kulturowymi zakazami. Psychologia pragnień i poczucie zależności. Czy są granice, które możemy przekraczać bez konsekwencji? To właśnie duet jest naturalną formą, w której możliwe jest uzyskanie pożądanego napięcia dramaturgicznego - odnosi on widza bezpośrednio do intymnej relacji między bohaterami zdarzenia teatralnego. Człowiek będący w warunkach scenicznych poddawany jest zwielokrotnieniu i powiększeniu. Wyzwaniem dla artystów staje się poszukiwanie prawdziwego "ja", które krystalizuje się również dzięki procesowi doświadczania widza i jego obserwacji procesu twórczego artystów. Spektakl stanie się więc wspólnym obszarem przyglądania się temu, co budzi lęk przekroczenia, a co jeszcze jest w strefie naszych dobrze rozpoznanych reakcji.

ANNA PIOTROWSKA kierownik artystyczny zespołu Teatru ROZBARK. Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (od 1995 r.). Od 1996 r. stworzyła ponad 100 autorskich choreografii i przedstawień. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek,(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in. Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz, główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2016). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienia dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty” i „i don’t wanna be a hrose” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw (realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK). We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Produkcje zrealizowane przez Piotrowską w Teatrze Rozbark od 2014 r.: „Recording Fields”, „i don’t wanna be a horse”, „democratic body”, „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!”, „Zagubieni w skórze”, „umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam”, „czytANKI perFORMAtywne”. Anna Piotrowska otrzymała Złotą Maskę Województwa Śląskiego za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 r. W bieżącym repertuarze można znaleźć zrealizowane dla Teatru Rozbark produkcje, tj.: „Podziemne słońca”, „Fast Food Foot”, „zjednocznone stany zmyślone”, jak również mniejsze produkcje: „pastmefuture”, „under the dead tree”, „+ - - +”, „Bless the king_nieliryczna pieśń / prolog”. W tym roku Piotrowska zasiadała w jury międzynarodowego konkursu Solo Dance Contest (Gańsk, 2017), jak również objęła opieką artystyczną dwie rezydencje przy Gdańskim Festiwalu Tańca, jak również poprowadziła warsztaty dla Narodowego Teatru w Miszkolc na Węgrzech.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.
http://annapiotrowska.com
https://vimeo.com/user6161350

ARTUR BIEŃKOWSKI tancerz, doświadczenie taneczne zdobywał podczas wielu warsztatów w Polsce i za granicą m.in. w Izraelu, USA, Francji. W sezonie 2008/2009 związany z Teatrem Muzycznym w Gdyni występując w całym repertuarze. W sezonie 2009/2010 związany z Teatrem w Radomiu i Art Project Ballet w Warszawie. Prezentował własne projekty podczas festiwali muzycznych jak np.: Opener w Gdyni czy Audioriver. Od sezonu 2010 związany z Polskim Teatrem Tańca, biorąc udział w pełnym repertuarze i występując w spektaklach takich choreografów jak: Ohad Naharin, Jo Strongren, Ewa Wycichowska, Thierry Verger, Nadar Rosano. W sezonie 2015/2016 rozpoczął współpracę z Teatrem ROZBARK w Bytomiu, występując w choreografiach Anny Piotrowskiej oraz duetu Ivgi&Greben. Od 2015 współpracuje także z Erezem Zoharem z Izraela. Regularnie uczestniczy w warsztatach GaGa (Yoshifumi Inao, Noa Zuk, Sharon Eyal, Erez Zohar, Bossmat Nussan, a także wielu innych).

MAREK WIECZOREK aktor, urodzony w Zabrzu. Jako dziecko wyemigrował do Niemiec i tam dorastał. Jego zainteresowanie teatrem doprowadziło go w roku 2004 do Berna w Szwajcarii, gdzie studiował aktorstwo w Wyższej Szkole Sztuk / TEATR (Hochschule der Künste Bern). Od czasu ukończenia studiów jest niezależnym aktorem teatralnym i filmowym współpracującym między innymi z Stadttheater Berno, Stadttheater Biel/Solothurn, Tournee Theater Zamt und Zunder Zürich, niezależny Teatr Bolzano. Od 2012 roku na stałe związany z Pink Mama Theatre. Aktualnie można go zobaczyc w sztuce MATKI BOGA, Pink Mama Theatre na scenie w Berno i w sztuce KURU na scenie w Teatrze Rozbark w Bytomiu. KURU jest drugim spotkaniem Marka Wieczorka z Arturem Bieńkowskim. Artyści spotkali się w 2016 r. przy produkcji Pink Mama Theatre pt.: OLYMPIADE.


Kalendarium: