Fast Food Foot | Dzień Teatru Publicznego

Drodzy Widzowie,

dziękujemy za Waszą obecność podczas Dnia Teatru Publicznego. Teatr ROZBARK przeżył prawdziwe oblężenie. Kolejka do kasy była długa, ale widzowie cierpliwie czekali na zakup biletów. Dziękujemy również Instytutowi Teatralnemu im. Zbigniewa Raszewskiego za koordynację akcji.

Wszystkim, którzy byli z nami serdecznie dziękujemy! Tych, którzy z jakiś powodów nie dotarli do nas zapraszamy do zapoznania się z naszym repertuarem.
Zapraszamy do Teatru ROZBARK!

13 maja (sobota), godz. 19.00 „Fast Food Foot”, koncepcja, choreografia, reżyseria Anna Piotrowska | spektakl grany w ramach Dnia Teatru Publicznego oraz towarzyszącej mu akcji „Bilet do teatru za 500 groszy”, która finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a koordynowana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.


Bilety można zakupić tylko i wyłącznie 13 maja (sobota), od godziny 12.00 w kasie Teatru ROZBARK. Jedna osoba może zakupić maksymalnie dwa bilety na spektakl grany w ramch Dnia Teatru Publicznego oraz towarzyszącej mu akcji „Bilet do teatru za 500 groszy”.

W ROLACH GŁÓWNYCH:
Ekstrawaganza Magic Molly Jones briefly Magic Molly – Angelika Tomasiak,
José Boss CelebRemos – Artur Bieńkowski,
dr Gonzo Desmond For Friends – Kamil Bończyk,
Santa Atributa Bee Brown – Szymon Dobosik,
Alojzy Alojzy – Jacek Niepsujewicz,
Diamond Fog –  Alexey Torgunakov,
Mr Patrick Boogie Man – Piotr Mateusz Wach.

kreacja i wykonanie:
Angelika Tomasiak, Artur Bieńkowski, Kamil Bończyk, Szymon Dobosik, Jacek Niepsujewicz, Alexey Torgunakov, Piotr Mateusz Wach,
światła: Paweł Murlik  Anna Piotrowska,
kostiumy & scenografia: Anna Piotrowska,
muzyka: kolaż,
realizacja: Marcin Aleksiej, Michał Wawrzyniak, Magdalena Hajda
grafika: Aleksander Joachimiak,
premiera: 11 lutego 2017, Teatr ROZBARK,
produkcja: Teatr ROZBARK,
współprodukcja: Fundacja Rozwoju Tańca,
czas: 60 minut (bez przerwy).
spektakl: 12+


Popkulturowe nawiązanie do fast food to nie refleksja nad tym, jak się odżywiamy. To metafora prędkości, z jaką pochłaniamy obrazy i przyjemności, z jaką wchodzimy w to, co podsuwają nam masowe media. Wyjściową tworzonego spektaklu jest swobodna struktura TV show z wszystkimi tego konsekwencjami. Postaci, w jakie wcielają się tancerze poruszać się będą w tym świecie w rytmie znanych hitów disco. Pozorna obecność kamery i częsta zmiana treści nada poszczególnym scenom surrealistycznego charakteru. Ruch sprowadzony jest do rodzaju „choreografii w drodze” z towarzyszącym nieustannie rytmem disco. Konwencja ta to nie tylko zbiór cytatów z kultury masowej. „Disco koncept” zawiera w sobie dążenie do budowania szczególnej atmosfery „bycia w stanie disco” i próbę zidentyfikowania „disco body”, jego nonszalancji i ekscytacji. Wykorzystane dyskotekowe hity niosą nieco dalej w świat wyobraźni, pozostawiając często jedynie muzyczny ślad. Nie będzie więc jednej opowieści, lecz w zamian dużo ekstrawagancji, ekscentryzmu i ekscytacji. To energia zawarta w disco będzie dyktować założenia choreografii. Nawet przy minimalnym ruchu, ważne jest ostatecznie to, by pozostać w transowym stanie disco…

W tym roku Dzień Teatru Publicznego obchodzony będzie już po raz trzeci. Pomysł tego święta zrodził się w 2015 roku, kiedy teatr publiczny w Polsce – a więc teatr dostępny i mówiący w imieniu każdego – obchodził 250-lecie swojego istnienia. Majowa akcja biletu za grosze, w którą zaangażowało się 100 teatrów publicznych w całej Polski była jednym z najważniejszych wydarzeń obchodów i cieszyła się wielkim powodzeniem. Na widowniach zasiadło blisko 50 tysięcy widzów – także, a może przede wszystkim, tych, którzy do teatru zaglądają rzadko lub wcale. Ten entuzjazm udało się utrzymać w kolejnym roku i – o czym jesteśmy przekonani – uda się to także za kilka tygodni.

500 groszy odpowiada bowiem liczbie spektakli premierowych w ostatnim sezonie, których twórcy wykorzystali do rozmowy z widzami współcześnie napisane teksty. Skrupulatność nakazywałaby nawet, aby do tej liczby dodać jeszcze „+”, bo takich przedstawień było dokładnie 530. Imponująca statystyka! To także wyjście naprzeciw oczekiwaniom widzom, którzy przy okazji ubiegłorocznego Dnia Teatru Publicznego zwracali uwagę na repertuar współczesny, jako na ten, który z jednej strony bardzo ich interesuje, z drugiej zaś dostarcza pewnych obaw i trudności w definicji.

W akcji „Bilet do teatru za 500 groszy” z okazji Dnia Teatru Publicznego weźmie udział 97 teatrów z 38 polskich miast, a więc o siedem teatrów więcej niż w roku ubiegłym. Zmieni się także nieco formuła samego świętowania. Sprzedaż biletów za okrągłe 5 złotych – prowadzona tylko w kasach teatrów – rozpocznie się 13 maja. Symbolicznym zakończeniem tygodniowego święta będzie zaproszenie widzów do wspólnego teatralnego spacerowania w ramach projektu „Spacerownik teatralnych”, który swój początek miał także przed dwoma lata z okazji obchodów 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Proponowane trasy spacerów mają zachęcać mieszkańców poprzez swoją niekonwencjonalną i atrakcyjną formułę do zwiedzania i poznawania teatralnej – a tym samym kulturalnej – historii miast (więcej na www.spacerownikteatralny.pl).

Szczegółowe informacje na temat wszystkich granych w ramach akcji spektakli dostępne są na stronie www.dzienteatrupublicznego.pl oraz na stronie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego.