Czekając trawnika | premiera

4 marca (sobota), godz. 19.00 „Czekając trawnika” koncepcja, reżyseria: Anna Piotrowska | premiera 

Bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny.

Wszystkie miejsca nienumerowane.

koncepcja, reżyseria:
Anna Piotrowska,

tekst:
Anna Piotrowska,
Joanna Żurawska-Federowicz,
Łukasz Pawłowski,


kreacja i wykonanie:
Joanna Żurawska-Federowicz,
Aleksandra Bożek-Muszyńska,
Anna Piotrowska,

muzyka:
Michał Mackiewicz,


premiera: 24 czerwca 2013, Teatr Druga Strefa w Warszawie
produkcja: eferte_Fundacja Rozwoju Tańca
koprodukcja: Teatr Druga Strefa przedstawienie sfinansowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy Mokotów w ramach projektu „mufmi przedstawia”

Spektakl „Czekając trawnika” powstał w czerwcu 2013 r. w Warszawie.  Na scenie Teatru ROZBARK nastąpi reaktywacja przedstawienia z pogranicza teatru i ruchu. Spektakl realizowany jest w ramach programu „sezon artystyczny eferte_Rozbark 2016”.

Czekanie na deszcz, czekanie na trawę, na podmuch, który przeniesie moje życie w coś, co się nazywa codziennością. Codziennie przychodzę i codziennie patrzę, jak rośnie duma mego serca. MOJA TRAWA.  Jak podzielić jeden deszcz na trzy trawy? Jak próbować osiągnąć swój cel. Satysfakcja gwarantowana w czasach bezrobocia. Integracja starego budownictwa z nowym wymiarem architektury współcześnie przylegającej do betonowego niezrozumienia i zafascynowanej pieśni gołębia zakopanego w moim ogródku, na mojej trawie. Donikąd się spieszę, w czasie trwam, z czasem nie biegam. Generalnie nie biegamy razem. Ja tutaj stoję i czekam. Bez fajerwerków, bez gwałtownych zmian. W sumie nuda.

ANNA PIOTROWSKA / WARSZAWA / BYTOM  
Choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995 r). Stworzyła 90 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 Kierownik Artystyczny), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi&Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka "SoloDuo Dance Festival" (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 - Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz - główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: "farfalla" i "6 x 9" . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 r., w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie "Look 4 faces" wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli. Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: „Walk_2_corner”, „HUG” (Węgry), „Laka la Mnija in the field of half of sth”, „Cold Fish” (Norwegia), „CoCo_Klimt” (Słowacja), „or Clitoris Landscape (close to gate No. 5)” (Włochy). W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty”, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia „i don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Produkcje zrealizowane przez Piotrowską w Teatrze Rozbark od 2014 r.: „Recording Fields”, „i don’t wanna be a horse”, „democratic body”, „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!”, „Zagubieni w skórze”, „umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam”, „czytANKI perFORMAtywne”. Anna Piotrowska w kwietniu 2016 r. otrzymała nagrodę teatralną województwa śląskiego „Złotą Maskę 2015” w kategorii „nagroda specjalna” za reżyserie i choreografie do spektakli Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu „Rozbark”.


ALEKSANDRA BOŻEK-MUSZYŃSKA / WARSZAWA
tancerka, performerka, dyplomowany instruktor tańca współczesnego, trener biznesu, filolożka, stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz stypendystka Intensive Course organizowanego przez SNDO w Amsterdamie. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej. Wystąpiła m.in w produkcjach: Usługi płatne, czyli cała Polska plecie dzieciom; Bóg 8 dnia; Fall(ing) cei(ling); Przesunięcie; R.O.Z.G.R.Y.W.K.A., Czekając trawnika. Autorka kilku solowych prac (Dystans, Kandyzowany, In brief, I know №.Thing), laureatka I nagrody w kategorii Miniatura Taneczna na 11.Ogólnopolskich Konfrontacjach Tańca Współczesnego, Konin 2010 (solo Dystans), laureatka dwóch nagród na festiwalu 3, 2, 1 ... taniec, Kraków 2013 i 2014  (solo In brief i I know №.Thing ). Współautorka choreografii do Przaśny, Coaching, Just Go i Do you…? Autorka choreografii do spektaklu Free.dom powstałego w ramach w ramach programu zamówień kompozytorsko-choreograficznych Agon, organizowany przez Instytut Muzyki i Tańca. Jej solo "I know №Thing" zdobyło tytuł "The Best Solo" na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie w styczniu 2014 roku. Praca była również prezentowana podczas festiwalu „Lucky Trimmer” w Berlinie w czerwcu 2015 roku,  jako jedna z 7 wybranych spośród 300 nadesłanych aplikacji. W 2014 roku współpracowała z Fundacją „Appendix” z Wiednia  - w ramach tej artystycznej kolaboracji powstał spetakl „Before It made us wild” oraz z Fundacją „PerForm” z Warszawy (Kalendarz Performatywnej Warszawy). W 2015 roku została zaproszona do udziału w polsko-amerykańskiej produkcji Instytutu Adama Mickiewicza i Art Station Foundation „There Might Be Others” amerykańskiej choreografki Rebecci Lazier, która była prezentowana na otwarcie festiwalu Malta.  W tym samym roku współstworzyła choreografię i wystąpiła w spektaklu „Digital Garden”, który był owocem laboratium ruchowo-medialnego w Małoposkim Ogrodzie Sztuki w Krakowie. Ostatnia praca Aleksandry Bożek-Muszyńskiej „Mandatum”, która powstała w ramach rezydencji artystycznej w Budapeszcie w styczniu 2015, zdobyła 3 nagrody na konkursie choreograficznym „3,2,1…TANIEC” w Krakowie.
http://abozek.wix.com/dzikibozek

JOANNA ŻURAWSKA-FEDEROWICZ / WARSZAWA
Urodzona w 1970 w Toruniu. Aktorka, absolwentka krakowskiej PWST. Współpracowała, m.in. z Krystianem Lupą, Bohdanem Hussakowskim, Janem Peszkiem, Andrzejem Domalikiem, Krzysztofem Nazarem, Januszem Kondratiukiem, Wojciechem Solarzem, Wojciechem Nowakiem. Podczas dwumiesięcznego pobytu w Tokio brała udział w warsztatach dla aktorów polskich i japońskich, prowadzonych przez J. Peszka i Jacka Ostaszewskiego. Od ukończenia studiów przez kilka sezonów związana była z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Zagrała w kilku spektaklach Teatru Telewizji oraz w filmach. Jako wokalistka nagrała płytę z zespołem ICHTIS. Współpracowała z hiszpańskimi artystkami: Alaitz Arenzana i Marią Ibarretxe przy projekcie filmowym, podczas ich pobytu twórczego w warszawskim CSW. Pracowała też jako scenarzystka Constantin Entertainment Polska oraz jako montażystka. Od dziesięciu lat związana
z teatrem tańca MUFMI.


MICHAŁ MACKIEWICZ / WARSZAWA
Prowadzi poszukiwania w obszarach współczesnego malarstwa, designu, grafiki, abstrakcyjnych form przestrzennych, technik oświetleniowych i eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Korzysta z nowoczesnych i unikalnych technik oświetleniowych, projektuje i dokonuje montażu specjalistycznych reflektorów i projektorów efektowych. Swoje doświadczenia zdobywał przygotowując liczne wystawy, audycje, spektakle. Współpracuje z Fundacją Rozwoju Tańca Anny Piotrowskiej jako muzyk, kompozytor. Stworzył muzykę do następujących spektakli Anny Piotrowskiej: „Laka la Mnija in the process of half of sth”, „Cold Fish”, „keine eier”, „R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.”, „przesunięcie”, „karmienie”, „PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności”, „TRANSDYPTYK”, „Historia Brzydoty”, „i don’t wanna be a horse”, „heritage”, „democrtatic body”, „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!”, „zagubieni w skórze”, „umarłam w krasie, czyli przypuszczalnie żyłam”, „podziemne słońca”. Zajmuje się również iluminacją i scenografią. Prezentował swoją twórczość w Polsce, Niemczech, Norwegii, we Włoszech na Litwie i Węgrzech. Jego projekty to strefy artystycznego oddziaływania zaaranżowane światłem, dźwiękiem i obiektami przestrzennymi. Dzieła sztuki do wnętrza, których można wejść i samodzielnie eksplorować, multimedialne instalacje pobudzające różne zmysły.
https://soundcloud.com/lucidlines