Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf

22 września (piątek), godz. 19.00 

Bilety w cenie: 30 zł normalny; 20 zł ulgowy; 

Rezerwacja i zakup biletów: Biuro Obsługi Widza (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00), tel. 32 428 13 11, email: bow@teatrrozbark.pl

Istnieje możliwość rezerwacji stolików trzy- i czteroosobowych. Jeśli chcą Państwo zarezerwować taki stolik, prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Widza tel.: 32 428 13 11.



występuje: Elżbieta Okupska
reżyseria: Waldemar Patlewicz
przygotowanie wokalne: Ewa Zug
premiera: 11 grudnia 2015


Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na spektakl dramatyczno-muzyczny poświęcony najbardziej legendarnej gwieździe piosenki francuskiej – Edith Piaf. Nazywana wróbelkiem, maleńka kobieta o wielkim głosie. Gwiazda na międzynarodową skalę. O jej życiu krążyły legendy, ale do dziś wiele faktów z jej biografii pozostaje owianych tajemnicą. Ludzie kochali ją nie tylko za jej talent, ale także za bogate życie uczuciowe. Emocje nie mniejsze niż jej piosenki, wzbudzali kolejni kochankowie i mężowie. Jej śmierć pogrążyła Francję w żałobie, a na jej pogrzeb przybyło kilkadziesiąt tysięcy osób. Jej twórczość stała się klasyką żywą do dziś, inspirującą kolejne pokolenia artystów. W naszym spektaklu nie tylko odsłaniamy historię życia Piaf, ale przede wszystkim prezentujemy nowe wykonania największych przebojów francuskiej artystki: „La vie en rose”, „Milord”, „La Foule”, „Hymne à l'amour” czy „Non, je ne regrette rien”.

W rolę Piaf wcieli się legenda śląskich scen muzycznych i dramatycznych – Elżbieta Okupska. Uwielbiana przez publiczność, nazywana aktorką totalną, zagrała między innymi w kultowych przedstawieniach Teatru Rozrywki: „Opera za trzy grosze”, „Cabaret”, „Skrzypek na dachu”,
„The Rocky Horror Show”, „KRZYK według Jacka Kaczmarskiego” czy „Madame Therese”. Jej talent można było podziwiać również na deskach Teatru Korez, Gliwickiego Teatru Muzycznego czy Teatru Dzieci Zagłębia. Z powodzeniem wystąpiła w filmach: „Wojaczek” i  „Angelus” Lecha Majewskiego, „Czeka na nas świat” R. Krzempka, „Biała sukienka” M. Kwiecińskiego, „Nie kłam kochanie” P. Wereśniaka, a także w niezwykle popularnym serialu „Boża podszewka”. Elżbieta Okupska jest laureatką aż czterech Złotych Masek – najważniejszych nagród teatralnych województwa śląskiego, Nagrody Prezydenta Miasta Chorzowa w dziedzinie kultury, otrzymała również Brązowy Medal „Zasłużony dla Kultury GLORIA ARTIS”, przyznawany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od lat zachwyca publiczność, tworząc niezapomniane role.

Spektakl wyreżyserował Waldemar Patlewicz, odpowiedzialny za sukces takich teatralnych hitów jak: „Testosteron” w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, czy „Kolega Mela Gibsona” w Teatrze Korez, na co dzień związany z katowickim oddziałem Telewizji Polskiej.

„Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf” jest fascynującą opowieścią o kobiecie, którą znali wszyscy, ale tak naprawdę chyba nikt do końca jej nie poznał. O kobiecie, która całe życie pragnęła tylko jednego – miłości. O kobiecie, która ciągle była samotna, mimo, że kochali ją wszyscy.

Prapremiera spektaklu „Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf” odbyła się 11 grudnia, na tydzień przed setną rocznicą urodzin gwiazdy. Patronat nad spektaklem objęli: Anna Krasuska-Terrillon, Konsul Honorowa Francji w Katowicach oraz Damian Bartyla, Prezydent Bytomia.

Za rolę Edith Piaf Elżbieta Okupska otrzymała nagrodę Złotą Maskę 2016, w kategorii najlepsza rola wokalno-aktorska.

Głosy prasy:
„(...) Spektakl jest artystycznym hołdem złożonym tej nieśmiertelnej diwie francuskiej piosenki. Ale jest to hołd składany bez fajerwerków. I niebywale wciągający. Zadziwia skrupulatność, z jaką realizatorzy podeszli do sprawy przełożenia skomplikowanej biografii Piaf na język teatru. (…). Od początku do końca skupia na sobie uwagę zastygłej przy kawiarnianych stolikach publiczności, która daje się ponieść urokowi trwającej chwili. W mroku rozświetlonym nikłym światłem latarni, pośród oparów dymu, przy dźwiękach fortepianu i akordeonu, zasłuchani w mocny, melodyjny wokal Elżbiety Okupskiej, wyciągamy dla siebie cenną lekcję. Obiecujemy sobie, że - tak jak Edith - nie będziemy już w życiu niczego żałować, bo i po co?”.
Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf. Nieszczęśliwa diwa, 12 stycznia 2016, Marta Odziomek, Gazeta Wyborcza

„Najnowszy spektakl Teatru Tańca i Ruchu Rozbark przenosi widzów do Francji z dawnych lat. Już wchodząc na salę poczuć możemy klimat paryskiej knajpki. Przygaszone światła, kawiarniane stoliki tonące w oparach dymu, w tle głos największej diwy francuskiej piosenki... Nagle światła gasną i z mroku wyłania się ona - Edith Piaf brawurowo kreowana przez Elżbietę Okupską. Rozpoczyna się blisko dwugodzinna muzyczna uczta z jej najpiękniejszymi songami. (...) Powstał spektakl, który przyciągnie do Bytomia publiczność spragnioną rozrywki najwyższych lotów. Teatry muzyczne działające w regionie, w których ostatnio próżno szukać ciekawych spektakli, zyskały mocną konkurencję. (...) „Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf” to wysmakowane i sprawnie zrealizowane przedstawienie. To spektakl, który ma szansę stać się teatralnym hitem. Bezkonkurencyjna Elżbieta Okupska chwyta za serca od pierwszego songu. Trzeba jej posłuchać!”.
O Wróbelku Paryża w Rozbarku, 15 grudnia 2015, Łukasz Karkoszka, www.portalkatowicki.pl

„(...) Okupska czaruje talentem. Nie marnuje tej szansy i czyni to wspaniale. Mimo, że nie ma postury wróbelka, a jej głos jest jeszcze niższy niż Piaf, to doskonale radzi sobie, kiedy przychodzi jej śpiewać znane wszystkim hity. Zaś gdy opowiada zrezygnowanym głosem o przeszłości paryskiej artystki, widzom towarzyszy żal i zaduma, choć zdarzają się oczywiście momenty i wesołe. Ucharakteryzowana na Piaf Okupska czaruje swoim talentem dramatycznym i wokalnym. (…).”.
Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf. Nieszczęśliwa diwa, 12 stycznia 2016, Marta Odziomek, Gazeta Wyborcza

„(...) „Byłam wróbelkiem – sekrety Édith Piaf” to prawdziwa uczta dla miłośników piosenek francuskiej artystki, które przetrwały próbę czasu. Siłą spektaklu są nie tylko ich znakomite wykonania przez obdarzoną niskim wokalem Elżbietę Okupską, ale przede wszystkim jej interpretacje, które na długo zapadają w pamięci widza. Bytomski spektakl to również bardzo udana próba przybliżenia nam drogi jaką pokonała Piaf, zanim stała się ikoną francuskiej piosenki. Drogi krętej, naznaczonej wieloma osobistymi tragediami, na której nie brak wielkich miłosnych uniesień i chwil bezgranicznego szczęścia.”.
Rendez-vous z Madame Piaf, 25 stycznia 2016,  Agnieszka Kiełbowicz, Dziennik Teatralny Katowice

„(...) Ufając dramatycznemu życiorysowi pieśniarki, nieprzemijającej urodzie jej repertuaru i talentowi Elżbiety Okupskiej, stworzył widzom prawie dwugodzinną okazję zanurzenia się w klimat epoki i w muzykę, której mijający czas tylko dodał szlachetnej patyny. Czasem z tyłu sceny pojawiają się jedynie zdjęcia artystki i widoki Paryża, cała zaś scenografia to stolik, przy którym przysiada bohaterka. (...) Piosenki Piaf ma repertuarze niemal każdy ambitny pieśniarz, nie wszystkim udaje się jednak zbliżyć do temperatury emocjonalnej pierwowzoru. Tajemnica magii interpretacyjnej paryskiego Wróbelka tkwi nie tylko w wyjątkowej barwie głosu, ale i w napięciu, jakie towarzyszyło wykonaniu poszczególnych utworów. Za każdym razem bardzo osobistym. Elżbieta Okupska umiejętność emocjonalnego „czytania” tekstów piosenek posiadła już dawno i w stopniu znakomitym. Dlatego słucha się jej w repertuarze Piaf z satysfakcją i podziwem. (…).”.
Z notatnika recenzentki: Dwie godziny z gwiazdą, 2 marca 2016, Henryka Wach-Malicka, www.dziennikzachodni.pl


Kalendarium: