Ann Van den Broek Fest

14 -17 kwietnia

Teatr ROZBARK zaprasza na wyjątkowe, jedyne w Polsce wydarzenie „Ann Van den Broek fest”! Od 14 do 17 kwietnia 2018 przygotowaliśmy szereg wydarzeń skupionych wokół znakomitej choreografki.


Warsztaty dla średnio-zaawansowanych, zaawansowanych i profesjonalistów prowadzone przez Ann Van den Broek i jej asystenta Louisa Combeaud. Intensywne warsztaty – codziennie w godzinach 10:00 – 17:00 (z godzinną przerwą na lunch) – pozwolą na zetknięcie z legendą tańca współczesnego. W ramach warsztatów uczestnicy poznają metody pracy Ann Van den Broek, zapoznają się z jej koncepcją pracy nad emocjami oraz będą mogli nauczyć się fragmentów choreografii z repertuaru Ward/WaRD. Nauka materiału ruchowego będzie obywać się z udziałem asystenta Ann, Louisa Combeaud. Warsztaty zakończą się otwartym pokazem, który choreografka przygotuje wraz z uczestnikami.

Warsztatom towarzyszyć będą:


14 kwietnia, godz. 19:00

Spektakl „Fast Food Foot” - koncepcja, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska.

Bilety: 15 zł ulgowy, 25 zł normalny, dla uczestników warsztatów wstęp wolny.

Popkulturowe nawiązanie do fast food to nie refleksja nad tym, jak się odżywiamy. To metafora prędkości, z jaką pochłaniamy obrazy i przyjemności, z jaką wchodzimy w to, co podsuwają nam masowe media. Wyjściową tworzonego spektaklu jest swobodna struktura TV show z wszystkimi tego konsekwencjami. Postaci, w jakie wcielają się tancerze poruszać się będą w tym świecie w rytmie znanych hitów disco. Pozorna obecność kamery i częsta zmiana treści nada poszczególnym scenom surrealistycznego charakteru. Ruch sprowadzony jest do rodzaju „choreografii w drodze” z towarzyszącym nieustannie rytmem disco. Konwencja ta to nie tylko zbiór cytatów z kultury masowej. „Disco koncept” zawiera w sobie dążenie do budowania szczególnej atmosfery „bycia w stanie disco” i próbę zidentyfikowania „disco body”, jego nonszalancji i ekscytacji. Wykorzystane dyskotekowe hity niosą nieco dalej w świat wyobraźni, pozostawiając często jedynie muzyczny ślad. Nie będzie więc jednej opowieści, lecz w zamian dużo ekstrawagancji, ekscentryzmu i ekscytacji. To energia zawarta w disco będzie dyktować założenia choreografii. Nawet przy minimalnym ruchu, ważne jest ostatecznie to, by pozostać w transowym stanie disco…
Anna Duda, Obserwatorium Krytyczne

15 kwietnia, godz. 19:00

Wykład "Emocje w twórczości Ann Van den Broek" - Kamil Pilarski

Bilety: 5 zł, dla uczestników warsztatów wstęp wolny.

O wykładzie: "Wykład będzie dotyczył roli emocji w twórczości belgijskiej choreograf Ann Van den Broek. Przybliży słuchaczom zjawisko emocji z punktu widzenia psychologii, co pomoże zrozumieć, jak powstają emocje w naszym organizmie. Ponadto, wykład obejmie poniższe tematy:
- Rola emocji w twórczości Ann.
- Fizyczność emocji, jako esencja spektaklu.
- Rola wykonawcy w spektaklach Ann.
- Ćwiczenie świadomego pobudzania emocji.
- Emocje, jako nieodłączna część choreografii.
Kamil Pilarski wiedzę na temat pracy Ann Van den Broek zdobywał będąc jej osobistym asystentem przy produkcjach „Accusations” oraz „FF+Rew 60:00 Revisited”, a także poprzez wywiady przeprowadzone z Ann i jej tancerzami, obserwację prób oraz analizę spektakli. Na bazie tych doświadczeń napisał pracę magisterską pt. „Taniec Pomiędzy. Próba analizy aspektu emocji w twórczości Ann Van den Broek."

Po wykładzie projekcja videorejestracji spektaklu "We Solo Men" w choreografii Ann Van den Broek

16 kwietnia, godz. 19:00

Projekcja videorejestracji spektakli: „The Black Piece” oraz „Ohm”
Bilety: 5 zł., dla uczestników warsztatów wstęp wolny.

17 kwietnia, godz. 18:00

Pokaz powarsztatowy

17 kwietnia, godz. 19:00 Spotkanie z Ann Van den Broek, prowadzenie Kamil Pilarski. Spotkanie, w trakcie którego nie tylko będzie można posłuchać opowieści samej Ann Van den Broek o jej doświadczeniach czy metodach pracy, ale też samodzielnie zadać pytanie choreografce.
Bilety: 5 zł. (na oba wydarzenia tego dnia obowiązuje jeden bilet).
Dla uczestników warsztatów wstęp wolny.

Bilety
na warsztaty można zakupić poprzez stronę www.teatrrozbark.pl. Koszt warsztatów: 450 zł w przedsprzedaży (do 2.04.), 500 zł w cenie regularnej (od 3.04.). Bilet na warsztaty obejmuje również wstęp na wszystkie wydarzenia towarzyszące. 
Uwaga! Uruchamiamy możliwość opłaty za warsztaty w dwóch częściach! W przypadku wyboru płatności w częściach, prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Organizacji – tel. (32) 428 13 11.
Płatności należy dokonać w następujący sposób:
- Pierwszą część opłaty w wysokości 250 zł należy uiścić przelewem na konto Teatru lub gotówką w kasie biletowej najpóźniej do 25 marca. 
- Drugą część w wysokości 200 zł należy wpłacić najpóźniej do 2 kwietnia 2018 przelewem na konto Teatru lub gotówką w kasie biletowej.
Nr konta Teatru: ING Bank Śląski 28 1050 1230 1000 0090 8015 1443
Kasa czynna: poniedziałek, środa, czwartek, piątek – 8:00 – 16:00; wtorek – 10:00 – 18:00.
Szczegółowe informacje: Dział Organizacji, tel. bow@teatrrozbark.pl, tel. (32) 428 13 11.

Po dokonaniu wpłaty należy wypełnić i odesłać na adres: bow@teatrrozbark.pl kartę zgłoszenia (do pobrania TUTAJ) i zapoznać się z regulaminem warsztatów (do pobrania TUTAJ).

Ann Van den Broek 

Ward/WaRD to holendersko-flamandzka grupa taneczna belgijskiej choreografki Ann Van den Broek. W 2000 r. mając za sobą aktywną i pełną sukcesów karierę taneczną, Ann Van den Broek postanowiła całkowicie poświęcić się doskonaleniu swoich umiejętności jako choreograf. Założyła grupę taneczną WArd/WaRD i od tej pory pracuje nad swoim własnym programem o wyjątkowym charakterze.

W ciągu ostatnich lat artystka wywarła swoimi pracami znaczący wpływ na scenę taneczną w Belgii i Holandii, a dzięki swojemu jasnemu i przystępnemu idiomowi tanecznemu i wyróżniającej estetyce zdobyła solidną pozycję w międzynarodowym świecie tanecznym.

Kluczowymi elementami prac Ann Van den Broek są wzorce ludzkich zachowań, stany umysłu i wrażenia odzwierciedlające czasy, w których żyjemy. Jej dzieła określa się również jako instynktowne, wybuchowe, a także jako ekspresja kontrolowana.

Na początku swojej kariery Ann Van den Broek koncentrowała się głównie na ciele w ruchu. Stopniowo na znaczeniu zyskiwały wyświetlane na żywo nagrania wideo, dźwięk na żywo oraz język migowy. W jej spektaklach tancerze często wydają odgłosy przy użyciu mikrofonów kontaktowych. Dźwięki te łączą się z oryginalną kompozycją, ruchem i projekcjami nagrań wideo tworząc jedną całość. Od niedawna prace Ann Van den Broek mogą być również wystawiane w „przestrzeniach alternatywnych”, takich jak muzea czy przestrzenie wystawiennicze, co pozwala artystce na zbliżenie się do publiczności, jak również przyciągnięcie nowych widzów.

„Kluczowymi elementami prac Ann Van den Broek są wzorce ludzkich zachowań, stany umysłu i wrażenia odzwierciedlające czasy, w których żyjemy.”